The Swedish all star first five!

Jag tänke så här med nhl säsongen 2009/2010 i färsk minne. Plocka ut mina favorit svenskar under den gågna säsongen. Och nu tar jag inte med stanley cup slutspelet men det kan jag ta sen när det är avgjort.

Målvakt: Henrik Lundkvist, Sin 5:e säsong på Manhattan och han verkar stormtrivas. Hans spel utvecklas varje år och han bär Rangers på sina axlar. Mitt tips är att han önskar om draft till nästa säsong han vill nog ändå vinna den där trofen. Rangers känns inte som ett Stanley cup lag tyvärr :/

Back: Tobias Enström, Given landslagsback. Han gjorde flest poäng av alla svenska försvarare och det i ett lag som mest försvarar (Atlanta Trashers).

Back: Erik Karlsson, Började nhl säsongen motigt med sparsamt med speltid. Men i andra halvan av säsongen började Frölunda sonen producera och som han gjorde det!

Forward: Henrik Sedin, Helt klart utan större tvivel årets svensk i världens bästa hockeyliga. Hela 112 poäng som genereade i Sveriges andra Art Ross-Trophy genom tiderna.

Forward: Niklas Bäckström, Har vuxit till att bli en tvätt äkta superstar i Caps. Samspelet med de Ryska jättarna Ovechkin och Semin har funkat utmärkt. Att Capitals inte ska vara med och slåss om Lord Stanleys pokal känns mil borta nu.

Forward: Tomas Holmström, Fortfarande i världseliten. Han verkar fortfarande ha potential till att bli en bättre ishockeyspelare. Några av hans patenterade styrningar i år har varit rena konstverken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0