Ska de va citrus eller sötmedel?

Idag hände något inte alls vanligt eller alls konstigt. Jag och Hane skulle utföra ett colatest, även Oregano slöt upp. Testet gick ut på att vi skulle inhandla 7 olika sorters cola. Sedan skulle då testmännen urskilja vilken sort som var vilken. Man kan rent ut sagt säga att det var ett blindtest. Det började lite trevande då vi inte kunde hitta en återförsäljare på Dr.Pepper. Men Premier cola tog den sista platsen i stratfältet som utgjordes av:

*  Ubuntu Cola
* Coca Cola
* Pepsi Max
* Premier cola
* Jolt cola
* Nygårda cola
* Cuba cola

Dock tog letandet efter den sista colan ca 45 min. Men när de väl börjat  dricka tog testet ca 10 min sen föll domen. Och Oskar hade lite svårt med de mer ovanliga sorterna och fick endast ihop 2/7 rätt men jag gav han godkänt eftersom han var så färsk i gemet. Hane som är erkänt duktig när det gäller kolsyrad dryck tog testet på högsta möjliga allvar, och sa att om han skulle få sämre än 2 rätt så skulle han avstå cola under 2 veckor. Han smakade och smakade varvade med vatten för att få en klarare smakupplevelse på varje sort. Och visst gjorde han ingen besviken med 7/7 rätt!

enligt blindtestet fick herrarna avgöra vilken som var godast och vilken som var äckligast

Hanes bästa: Coca Cola sämsta: Ubuntu cola

Oreganos bästa: Pepsi Max sämsta: Nygårda cola


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0