Rufus stork plockar pinnbär från pinnparksbuske

Året igentligen häftigaste idrottshändelse (om man bortser OS, div.VM och andra gåshuds insattser) så är det ju Slutspelet i Ishockey. Jag är så jävla ledsen över att Modo har missat denna fest för första gången sedan 96! Jag är bestört och förbannad. Nu Hejjar jag på alla lag utom Färjestad, hoppas allt går som jag hoppas så tar Luleå hem det :)

Färjestad-Brynäs = klart Tyskarna från värmland väljer svagaste kortet. Nu hoppas jag att de underskatatr och gör bort sig rejält i Gävle. Men tyvärr blir det 4-1 i matcher  "Kaffekampen!"

Linköping-Skellefteå = Tajt tajt tajt, Linköping har köpta spelare som producerar. Skellefteå har ochså köpta spelare som producerar + att de har mycket hjärta som pumpar i föreningen jag ser linköping mer som ett svenskt real madrid alltså ett lag av pengar. serien slutar 4-2 i matcher "utlandsklass"

Frölunda-Luleå = Oviss serie då Göteborgarna har höjt sig många pinnar sen i höst. Men det har bevisat svårt för Luleå och inte vunnit en match mot dem i år. 3-4 i matcher "Kamp + Omark/Harju = recept"

Hv71-Timrå = Timrå laget slutade 8:a ingen ville möta det oberäkneliga laget från medelpad. Hv71 får ta sig an uppgiften det kommer absolut inte bli någon promenad, det kommer bli blodigt och den sktigaste serien av alla kvartar. 4-3 i matcher  "Blod,svett och tårar"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0